جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۷۱۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
مسجدجامعی:

فرهنگ‌وهنر شهری آنگونه که باید مورد نظر شورایعالی‌ انقلاب‌فرهنگی نبوده است

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر شهری در حوزه فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، گفت: فرهنگ و هنر شهری آنگونه که باید مورد نظر شورا نبوده است و مسایل مهمی نظیر نما و منظر شهری، نور در شهر، مبلمان شهری و حقوق شهروندی در شکل عینی و ظاهری آن در مصوبات و موارد اجرا شده این شورا دیده نمی‌شود.
به گزارش شهر، احمد مسجدجامعی ضمن تبریک سالروز تاسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌هایی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات آن تبدیل به ابزاری برای بخشی از مدیریت کلان کشور شده بود و این آسیب همواره شورای عالی انقلاب فرهنگی را تهدید می‌کند که تبدیل به ابزار مدیریت کلان شود.

وی با بیان اینکه مسایل مهمی نظیر نما و منظر شهری،‌ مبلمان شهری و حقوق شهروندی مسایلی هستند که در مورد آن‌ها تجربه‌هایی پراکنده وجود دارد و مرجعی برای تشویق و پرداختن به آن‌ها وجود نداشته و ندارد، گفت: ساختارمند و قاعده‌مند شدن چنین مسایلی ضرورت دارد و باید جای خالی چنین موضوعاتی را در شهر هرچه زودتر پر کرد.

وی افزود: به عبارتی اگر چنین توجهی تاکنون وجود نداشته غیرقابل قبول است و اگر وجود داشته و اجرایی نشده نیاز به تقویت و توجه بیشتر دارد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه فرهنگ و هنر از جمله مسایلی است که باید با نگاهی خاص نگریسته شود، گفت:‌ قطعا در دولت فعلی هم شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های کلانی دارد که تغییراتی را به همراه خواهد داشت اما این تغییرات باید به سمت توجه بیشتر به زندگی مردم در شهر باشد.

وی تاکید کرد: شورایعالی انقلاب فرهنگی همواره امکان قانونگذاری و سیاستگذاری‌های فرهنگی را داشته است و دولت می‌تواند از نقش تعیین‌کننده آن برای تصویب قوانین و سیاستگذاری‌های کلان استفاده کند. امیدواریم این جایگاه شورایعالی انقلاب فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد و درعین حال مواردی که نیاز به اجرایی شدن دارد را نیز تقویت کند. 
منبع: ایسنا
نظر شما